سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه گونه لکه های تنباکو را از روی فرش پاک کنم

قالیشویی در مشهد

چه گونه لکه های تنباکو را از روی فرش پاک کنم؟لکه های پروتئین فرش:منزه کننده های پروتئین یا این که آنزیم برای پاک کردن لکه های سرسخت پروتیینی مثل تخم مرغ ، خون، مدفوع یا این که استفراغ، کارآمد می باشند. این تولید ها آنزیمی تا هنگامی که طرز خالق را دنبال میکنید خوب فعالیت می‌کنند. تحت عنوان محلول تمیز کننده لکه خون و تخم مرغ می‌توانید از محلول آب نصفه گرم، نمک، صابون خانگی و سرکه سپید استعمال فرمایید.
لکه دوده:نمک شایسته ترین ماده برای منزه و روی هم گذاشتن لکه دوده از روی فرش میباشد و برای این فعالیت صرفا کافیست روی محل متبوع نمک بپاشید. بعداز یک ساعت و نیم با جاروبرقی نمک ها را عده فرمایید. 
موم و لکه های آدامس فرش:ترفند به کارگیری از لکه های آدامس و موم، نقطه مقابل شیوه تزکیه لکه های روغنی میباشد. در‌این مواقع تکه یخی را در پارچه ظرافت بپوشانید و آن را روی لکه نگه دارید تا کم آب شود. آن گاه از یک شی مانند قاشق و یا این که یک چاقوی تیز استعمال فرمائید تا به آرامی موم یا این که آدامس را از پارچه مستقل فرمایید.
 
تزکیه لکه های آدامسی روی فرشلکه های طبیعی یا این که آلی فرش: از میان بردن برخی از لکه های محلول در آب مثل قهوه و چای دشوارتر میباشند چون گرمای مایع به بافت فرش رابطه داراست. این مواد اکثر وقت ها بعداز نظافت کردن، لکه بر جای میگذارند. زمانی که محصول ها قابل حل در آب حل شوند، این لکه های طبیعی و آلی با یک ادله اکسید کننده از دربین می‌روند.
مثلا آب نصفه گرم و پاره ای تاید و اسفنج می‌تواند این مدل لکه ها را از روی فرش منزل ی شما منزه نماید ولی درصورتی که لکه ها دوباره باقی ماند از آب اکسیژنه 5 درصد و یه خرده آب لکه زدایی را ادامه دهید تا بدون نقص پاک بشود و آن گاه با دستمال محل را کم آب فرمایید و مالش دهید. 
بقیه لکه های آلی که با عامل ها اکسید کننده عکس العمل نشان می‌دهند عبارتند از غذاها و آبمیوه ها، نظیر آب انگور، کچاپ، خردل و بیش تر چاشنی جات.