سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالیها از نگاه فرآورده به یکسری گونه تقسیم می شوند؟

قالی‌ها از نگاه فرآورده به یک‌سری گونه تقسیم می شوند؟

قالیشویی در مشهد 

شاید تصور کنید قالی‌ها با هم تفاوت چندانی ندارند البته همگی قالی‌ها از دید کالا با هم مختلف میباشند و می بایست در تعیین آن توجه کرد درپی به باز‌نگری گونه های قالی‌ها می پردازیم:
1? قالی تمام پشم: نوعی از قالی که به طور کاملً پشم باشد؛ یعنی تمام تار و پود و پرز آن از پشم باشد. این نوع از قالی‌ها معمولاً درشت بافت می باشند. نوعی از قالی به نام قالی خرسک از این نوع از قالی‌ها میباشد و آن را از قطور‌ترین پشم‌ها می‌بافند. این جور از قالی‌ها امتیازهایی همچون با دوام بودن، توان بازگشت پذیری پرزها پس از پا تناول کردن، توان بالا در جذب رطوبت و … داراست. این گونه از قالی‌ها وزن متعددی دارا هستند البته ارزش آنها تحت میباشد و مثال هنری آن به‌ندرت یافت می‌گردد.

2? قالی چله پشم: این مدل قالی به گونه‌ای از قالی می گویند که چله آن پشم میباشد البته پرزهایش فقط از پشم وجود ندارد.

3? قالی تمام ابریشم: به‌نوعی از فرش می گویند که به طور کاملً از ابریشم باشد. این مدل از قالی‌ها معمولاً ریزبافت می باشند و قیمت هنری آن بسیار بالا میباشد. قیمت مالی این نوع از قالی‌ها نیز بسیار بالا هست. این جور از قالی‌ها مغایر ظواهر بسیار قابل انعطاف و ظریفشان بسیار در مقابل لکه‌ها مقاوم می باشند، این به‌این مفهوم میباشد که در حالتی که آب، چای، نوشابه و یا این که هر جور مایع دیگری بر روی آن بریزد ابداً نگران نباشید و فقط آن را با یک دستمال مرطوب و پاره ای شامپو فرش بشورید، مطمئن باشید که همانند روز اولش خواهد شد.

4? قالی کف ابریشم: به‌نوعی از فرش می‌گویند که چله آن پشم باشد و البته همگی موضوع آن بافته گردیده از ابریشم باشد.

5? قالی گل ابریشم: به نوعی از قالی می‌گویند که چله آن از پشم باشد ولی گل‌ها و گهگاه نیز برگ‌هایی که در نقش آن موجود هست از نخ ابریشم و بقیه پرزها از پشم باشد. این مدل از قالی‌ها قابلیت داراست قیمت مالی کمتری نسبت به قالی‌های تمام ابریشم داشته باشند ولی مطمئناً قیمت هنری آنان قابل دیده پوشی وجود ندارد.

 

کلام پایان
در انتها گشوده هم به شما پیشنهاد میکنیم که به هیچ وجه از بها فرش در دکور منازلتان غافل نشوید. دربین ما ایرانیان فرش و فرش‌بافی عمر متعددی دارااست در‌صورتی‌که می خواهید برای محافظت این عمر عملکرد نمایید مطلقاً در اکثر نصیب‌های منازلتان مانند اتاق نشیمن، اتاق طفل و راهروها از فرش به کارگیری فرمائید تا هم زیبایی بیشتری به منازلتان کادو دهید و هم عمر به کار گیری از فرش را میان ایرانیان بیش تر نمایید.