سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه های نو غبارگیری

قالیشویی در مشهد

ج- دستگاه های نو غبارگیری :

در طی سال های اخیر در ایجاد دستگاههای غبارگیری پیشرفت جدیدی به وجود آمده میباشد . دستگاه های تازه غبارگیری از راندمان بالایی برخوردارند و می اقتدار در طول کوتاهتری تعداد متعددی فرش را غبارگیری نمود .

این دستگاه در واقع گردونه ی بزرگی میباشد متشکل از یک استوانه پهناور توری صورت ، که در داخل اتاقک بزرگتری جای دارد . گردونه متحرک از میله های فلزی ایجاد شده است و تا حدودی مشابه ماشین های لباسشویی کار می‌کند . اتاقک این دستگاه دارنده در بزرگی میباشد که بعداز قراردادن تعداد مشخصی فرش ( برمبنای ظرفیت دستگاه ) باطن آن ، بسته می‌گردد . آنگاه گردونه باطن دستگاه به تکان درآمده و با سرعت دور خویش میچرخد . فرشها براثر تکان دورانی از تحت به بالای گردونه و بالعکس جنبش کرده و براثر آن گردو خاک آن به طور کاملً گرفته می‌شود . گردوغبار بیرون گردیده از فرش بوسیله شبکه مکش هوا که پایین اتاقک جای دارد از فی مابین میله های گردونه بیرون گردیده و توسط شبکه در یک جا انبار می‌شود . گاه امتداد این شبکه به داخل حوضچه های آب میباشد تا از آلودگی هوا نیز کاسته شود و هر از گهگاه آب حوضچه تخلیه می‌شود .

(نکته: در فیس استعمال از ماشین های غبارگیری تازه گشوده هم بایستی نخست قالبهای کهنه و دیرین را شناسایی نمود. چون براثر جنبش مداوم قالبها در باطن دستگاه ممکن میباشد صدمات خاصی به فرش وارد گردد . گرچه در‌این دستگاه نسبت به دستگاههای کهن حفاظت فرش طولانی تر میباشد و صدمه کمتری به آن وارد می‌گردد .)

 

بازرسی :

بازرسی یک کدام از دیگر از روند قالیشویی میباشد. بعد از انجام غبارروبی ، گذشته از شستشو، فرش روی زمین گسترده می‌شود و از لحاظ وجود لکه ، ترک و پوسیدگی بازنگری می‌شود تا از ساخت ضرروزیان احتمالی در زمان پروسه شستشو دوری کنند .

گلیم بافی و ریشه ها را قبلی از شستشو بازدید کرده و ریشه ها را به طور کاملً از هم جداگانه نموده و در چهره لزوم مجدداً انتهای ریشه ها را به طور جور های مستقل می بندند .

 

رفوگری

رفوگری یکی از دیگر از فرایند قالیشویی میباشد. بعداز باز نگری فرش و شناسایی نقاط مصدوم در مرحله سپس می بایست رخنه‌ ها را در شرایطی‌که قابل ترمیم میباشد ، رفو نمود .